Siłownie na wolnym powietrzu

Latem wiele osób nie chce ćwiczyć w zamkniętych pomieszczeniach. Wolą wyjść na świeże powietrze i tam cieszyć się ruchem. Miasta zauważają rosnące potrzeby mieszkańców w tym zakresie. Na wielu skwerach można dostrzec siłownie na wolnym powietrzu. Znajdują się one nie tylko w dużych miastach, ale także w mniejszych miejscowościach. Urzędnicy wychodzą naprzeciw mieszkańcom i organizują im miejsca do ćwiczeń w trosce o ich zdrowie i rozwój fizyczny. Warto to docenić i korzystać z takich rozwiązań. Siłownią na świeżym powietrzu nazywa się zestaw trwałych urządzeń sprawnościowych, które zapewniają pełen zakres ćwiczeń. Można na nich ćwiczyć zarówno górne partie ciała jak i nogi. Można również zwiększyć swoją wytrzymałość i poprawić elastyczność ciała. To jakie efekty osiągniemy będzie zależało od tego jakie urządzenia wybierzemy. Wybór będziemy mieć nie mały, gdyż większość siłowni jest wyposażonych w naprawdę sporo urządzeń. Orbitrek na pewno pomoże nam w aktywacji ruchu bioder, barków, ramion oraz nóg. Za pomocą urządzenia nazywanego biegaczem będziemy mogli w przyjemny sposób wzmocnić mięśnie oraz stawy nóg. Biegacz aktywuje także ruch naszych bioder oraz zwiększa ruchomość stawów. Ćwiczenia na nim zalecane są nie tylko osobom młodym, ale przede wszystkim osobom starszym, które chciałyby zadbać o kondycję swoich stawów i ogólnie poprawić wydolność swojego organizmu. Człowiek, który ćwiczy na biegaczu nie męczy się bowiem w aż tak dużym stopniu. Korzystając z siłowni na wolnym powietrzy zawsze warto także wejść na wahadło, które buduje mięśnie oraz wzmacnia koordynację ruchową. Wahadło działa na naprawdę bardzo dużą grupę mięśni. Można tutaj wymienić na przykład mięśnie bioder, mięśnie brzucha, mięśnie pleców. Twister z pewnością poprawi naszą koordynację ruchową oraz będzie aktywował stawy biodrowe i wzmacniał mięśnie brzucha. To także dobre rozwiązanie, dla osób, które mają problemy z kręgosłupem. Ćwiczenie takie na pewno pozwoli nam wzmocnić część lędźwiową kręgosłupa. Często na siłowniach na świeżym powietrzu dostrzec można także wyciągi górne. Dzięki nim możemy wzmocnić oczywiście mięśnie barków. Wyciąg jest polecany także osobom, które skarżą się na różnego rodzaju bóle pleców. To bardzo dobre rozwiązanie. Wioślarz – to kolejne urządzenie, z którym możemy spotkać się na siłowniach na świeżym powietrzu. Urządzenie to wzmacnia mięśnie nóg, wzmacnia mięśnie ramion oraz pleców. Prostownik grzbietu natomiast pomoże nam wzmocnić mięśnie grzbietu, a także mięśnie pośladków. Jednym z popularniejszych urządzeń, na które możemy natrafić na takich siłowniach jest także motylek. Ten pomoże nam w utrzymaniu poprawnej postawy ciała, dzięki temu zapobiegniemy powstawaniu różnego rodzaju skoliozom. Drabinka pomoże nam w zbudowaniu mięśni grzbietu oraz ramion. Warto także usiąść na rowerku. Ten będzie działał niemal na całe ciało. Jednak przede wszystkim poprawi ruchomość stawów kończyn dolnych, wzmocni mięśnie nóg i dolnych partii naszego ciała. Na rowerkach stacjonarnych powinny ćwiczyć szczególnie osoby starsze, które miałyby problem z jazdą na zwykłym rowerze.