Zalety i wady treningu w domu

Zastanawiasz się nad tym czy jest sens trenować w domu czy może zdecydować się na wykupienie karnetu w miejskiej siłowni? Istnieją wady i zalety z tych dwóch rozwiązań.

Plusy, które możesz zaliczyć do treningu wykonywanego w domu to z pewnością oszczędność czasu – nie będziesz musiał dojeżdżać do klubu. Czas, który musisz przeznaczyć na dojazd spożytkujesz w zdecydowanie inny sposób a chodzi tutaj o bardziej intensywne ćwiczenia u siebie. Miałeś do swojej siłowni długi dystans i pokonanie trasy zajmowało Ci aż 2godziny? Pomyśl o tym, że ten czas możesz przeznaczyć na rozgrzewkę lub całość treningu.

Wykonując ćwiczenia w domu na pewno możesz oszczędzać swoje pieniądze. Nie musisz wydawać kwot na karnety. Musisz wydać swoje pieniądze tylko raz – po prostu kiedy dokonujesz zakupy swojego nowego sprzętu do ćwiczeń. Na samym początku nie musisz inwestować w całe maszyny do ćwiczeń. Zdecyduj się na to, że kupisz najbardziej podstawowy sprzęt a chodzi tutaj m.in. o hantle, skakankę.

Twój trening możesz wykonywać ze swoim ulubionym trenerem. W tym celu pomyśl o tym aby wybrać zasoby YouTube, które będą Ci w stanie pomóc w osiągnięcia swojego celu już w domu. Nie musisz się ograniczać jedynie do polskich zasobów. Możesz także odszukać interesujące dla Ciebie prezentację w języku obcym.

Jeśli chodzi o grafik – to czy musisz się trzymać go w sztywny sposób? Oczywiście, że NIE! To kiedy trenujesz zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Nie musisz się spodziewać tego, że ktoś Ci będzie mówił, że o tej i o tej godzinie musisz się zjawić w sali treningowej.

Wady z domowej siłowni to na pewno fakt, że niektórzy domownicy mogą nie rozumieć iż przez pewien czas możesz być kompletnie niedostępny. Twój trening może powodować to, że niektórzy będą Ci chcieli w pewien sposób przeszkadzać. Nigdy nie możesz liczyć na 100% spokój.

Trening wykonywany we własnej siłowni nie będzie się odbywał na profesjonalnym sprzęcie. Nie masz do dyspozycji wysokiej klasy maszyny. U siebie w domu możesz nie mieć wystarczającej przestrzeni do tego abyś mógł wykonać trening. O ile ćwiczenia na biceps przyjdzie Ci z łatwością to skoki na skakance mogą być dla Ciebie nieodpowiednie ze względu na niski sufit.

Domowy trening może w pewien stopień zabijać twoją motywację. Nie będzie Ci zależeć na tym aby rozpocząć ćwiczenia. Przez dużą liczbę rozpraszaczy będziesz go przekładał i na samym końcu już do niego nie doprowadzisz.