trening kulturystyczny – co to i dla kogo

Skuteczny trening sportowy sprawia, że nasz organizm funkcjonuje lepiej: komórki są znacznie lepiej dotlenione, skóra jest elastyczna, wzmacniane są stawy oraz mięśni. Sport sprawia, że znacząco zwiększa się wydzielanie endorfin i poprawia się humor. W końcu: sport pozwala zachować nam szczupłą sylwetkę oraz spalać nadmiar tłuszczu nagromadzony pod skórą. Aktywność sportowa jest nieodłączną częścią naszego życia – zarzucenie sportu szkodzi nie tylko temu jak wyglądamy, ale również bezpośrednio wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie. Warto więc wybrać taką dyscyplinę sportu, która pozwoli nam nie tylko na czerpanie radości, ale również na budowanie doskonałej kondycji. Jednym z ostatnich hitów siłowni jest trening kulturystyczny, który ogarnia wszystkie sale fitness.

 

Czym jest trening kulturystyczny? jest to rodzaj aktywności sportowej, w której nacisk kładziony jest przede wszystkim na podnoszenie ciężarów oraz stałe zwiększanie wydolności organizmu. Poprzez trening kulturystyczny budowane są mięśnie obręczy barkowej, jak również mięśnie nóg oraz rąk. Trening kulturystyczny wpływa przede wszystkim na rzeźbienie sylwetki – odpowiednio dobrane ćwiczenia mogą sprawić, iż ramiona przestaną być obwisłe a klatka piersiowa zamieni się we wspaniały “kaloryfer”.

 

Kto ćwiczy trening kulturystyczny? Treningi te wykonywane są przede wszystkim przez mężczyzn, pasjonatów tego rodzaju aktywności sportowej. nie oznacza to jednak, iż nie ćwiczą kobiety! Kulturystyka stała się niezwykle popularna również wśród pań i coraz częściej uczestniczą one w takich ćwiczeniach jak trening kulturystyczny. Ćwiczenia wykonywane przez panie są oczywiście znacznie mniej obciążające, ale założenie samego treningu jest takie samo: rzeźbienie odpowiedniej sylwetki poprzez trenowanie konkretnych partii ciała. W przypadku kobiet trening kulturystyczny często odbywa się również z udziałem ketli, czyli bardzo popularnego w ostatnich miesiącach urządzenia przypominającego kule z uchwytem. kule te posiadają różnorodną wagę, przez co możliwe jest stopniowe zwiększanie obciążenia.

Co jest istotne przed rozpoczęciem treningu kulturystycznego? Przede wszystkim określenie, czy ta dyscyplina jest dla nas. Istnieje kilka przeciwwskazań medycznych, wśród których najważniejsze to delikatne kości, problemy ze stawami oraz brak koordynacji ruchowej. Kolejnym krokiem jest kupno odpowiedniego stroju – bardzo istotne okaże się odpowiednie obuwie na twardej podeszwie. Zapewni ono doskonałą przyczepność, jak również ochronę stopy przed skręceniem. Niezbędne okażą się również koszulka oraz spodenki. Odzie powinna być wykonana z wysokiej klasy bawełny – dzięki temu zapewni ona odpowiednie odprowadzanie wilgoci na zewnątrz.

 

Czy trening kulturystyczny może być niebezpieczny? Zdecydowanie tak. Podstawowe niebezpieczeństwo płynie przede wszystkim z posługiwania się ciężkimi przedmiotami bez asekuracji osób trzecich. Miało miejsce wiele wypadków podczas których kulturyści byli przygniatani sztangami czy innymi ciężkimi elementami wykonanymi głównie ze stali.