Tego po treningu nie możesz robić

fitness-465203_1280Tak wiele osób po skończonej sesji ćwiczeń jest w przekonaniu, że w dzisiejszym dniu należy zakończyć swoją aktywność fizyczną. Czy to jest prawda? Oczywiście, że NIE! W tej sytuacji należy się wiedzieć jakich rzeczy należy unikać aby na następny dzień nie pojawiły się jakieś zakwasy lub kontuzję.

Do prawidłowej regeneracji po treningu warto posiadać wiedzę, która tak właściwie będzie służyć do odpowiedniej odbudowie mięśni. Z tego powodu należy po wykonanych ćwiczeniach przestrzegać kilku najważniejszych zasad.

Czy trening na siłowni dwa razy pod rząd klatki piersiowej może służyć rozwijaniu mięśni? Oczywiście, że nie. W tym przypadku należy się zdecydować na to aby się w dużym stopniu zregenerować. Takie działanie wiązać się może po prostu z przetrenowaniem. Zamiast oczekiwanego efektu dużej klatki piersiowej można się spodziewać czegoś zupełnie innego a chodzi to przede wszystkim o nieprzyjemny ból. Nie należy w taki sposób do tego podchodzić.

Rozpoczęcie właściwego treningu należy zacząć od rozgrzewki. W tej sytuacji ważne będzie to aby rozciągać się i rozgrzewać od 10 do 15minut. Dzięki temu można uniknąć kontuzji. Po zakończeniu swojego treningu należy także pamiętać o tym aby przeprowadzić prawidłową rozgrzewkę po treningową.

Po każdym treningu należy zdać sobie sprawę z tego aby zjeść solidny posiłek. Automatycznie po wykonaniu jakiś ćwiczeń należy uzupełnić węglowodany. W tym przypadku warto sobie uświadomić to aby zjeść jakiegoś banana lub napić się soku pomarańczowego. Do 1,5 – 2 godzin należy spożyć jakiś posiłek dzięki temu można trening uznać za udany. Jeśli chodzi o pełnowartościowy posiłek to należy powiedzieć o tym, że to właśnie tutaj warto spożyć przykładowego kurczaka z ryżem. Nie ma różnicy czy trening odbywa się w godzinach porannych czy wieczornych. Posiłek należy zjeść po prostu bez względu na tą porę.

Jak dobierać przekąski? Przede wszystkim należy uświadomić sobie jedną rzecz, która dotyczyć będzie tego aby pomijać te wysoko kaloryczne. Najlepiej będzie jeśli z jadłospisu znikną tzw. puste kalorie. W tym przypadku należy zrezygnować z jedzenia chipsów, batoników lub lodów. Brak tutaj jest odpowiednich wartości odżywczych. Na to miejsce warto postawić coś zupełnie innego – jakiś owoc lub warzywo. Dobrze będzie jeśli tak w zasadzie tutaj da się jakieś jabłko.

Do skutecznego treningu należy zaliczać to aby dostarczać dużą dawkę snu. Optymalny czas charakteryzować będzie przynajmniej 7 lub 8 godzin. To właśnie przez taki okres da się w pewien sposób zregenerować. Nie należy w żaden sposób zarywać swoich nocek ponieważ mięśnie potrzebują odpowiedniego czasu do tego aby się w jakiś pewny sposób zbudowały.

Warto odstawić na bok swoje używki. W tym przypadku należy odrzucić alkohol lub papierosy. Jeśli chodzi o ten pierwszy napój to należy przede wszystkim powiedzieć o tym aby go zastąpić czymś zupełnie innym – chodzi tutaj o najzwyklejszą w świecie wodę. Do dobrych praktyk należy wyróżniać wypijanie przynajmniej 1,5 litra wody.

Skończyłeś swój trening i zamierzasz pójść do sauny? Automatycznie musisz odejść od takiego myślenia. W tym przypadku zastanów się nad czymś zupełnie innym. Wybierz jak najszybciej prysznic. Najlepiej będzie jeśli skorzystasz ze strumienia raz ciepłej a raz zimnej wody. To właśnie przez taki sposób zapewnisz odpowiednią regenerację a także orzeźwienie swojego organizmu.

Czy po treningu, szczególnie wieczorem należy się objadać jakimiś słodyczami? Oczywiście, że nie. Nie należy tego robić gdyż przez taki sposób można jedynie dostarczać pustych kalorii. Zamiast tego warto się nastawić na coś zupełnie innego. Warto się zdecydować na przygotowanie jakiegoś koktajlu. Tutaj można użyć różnego rodzaju warzyw czy owoców. Jakie narzędzie będzie potrzebne do przyrządzenia tego rodzaju napoju? Przede wszystkim należy pomyśleć o tym aby skorzystać z sheikera.

Po zapoznaniu się z powyższymi sposobami można liczyć na to, że zakończony trening nie będzie się w żaden sposób wiązał z ryzykiem kontuzji lub mocnego przeciążenia. W tej sytuacji warto także pomyśleć o tym aby za sprawą odpowiednich ćwiczeń rozciągających pozbyć się na następny dzień uczucia jakiś zakwasów. Warto się stosować do tej metodyki ponieważ tylko dzięki takim technikom można odnieść naprawdę wysokie efekty. Sen po treningu także jest czymś bardzo ważnym. W tym przypadku należy pomyśleć o tym aby się odpowiednio wysypiać. W tej sytuacji najważniejsze jest to aby odpowiednio się zregenerować poprzez wyżej wspomniany sen przynajmniej przez 7 lub 8 godzin.